Inloggen Registreren

Forum
TV, Films en Series »
« 0 »

Lid niet gevonden
Oprah Winfrey
Voor de een een heldin, voor de ander een onuitstaanbare geldwolf.
Oprah winfrey.

Een arme start
Oprah Winfrey wordt geboren op 29 januari 1954 in Kosciusko, Mississippi. Omdat haar ouders te jong zijn om voor haar te zorgen, wordt ze opgevoed door haar oma. De familie heeft geen geld, wat het leven niet makkelijk maakt.

Een moeilijke periode
Op haar twaalfde gaat Oprah weer bij haar moeder in Milwaukee wonen. Daar wordt ze misbruikt door haar dertienjarige neef. Dit is slechts het begin van een moeilijke periode, waarin nog meer neven en ooms zich aan haar vergrijpen. Op haar veertiende raakt Oprah zwanger. De baby wordt te vroeg geboren en overlijdt.

Met ijzeren vuist
De volgende fase in het leven van de toekomstige televisiester speelt zich af in Nashville, waar Oprah intrekt bij haar vader. Het blijkt een goede stap te zijn. Vernon Winfrey is streng. Met ijzeren vuist wordt Oprah discipline bijgebracht. Ook zorgt hij er voor dat ze weer naar school gaat.

Het succes begint
Oprah zit nog op school als ze haar eerste baan bij radio Nashville krijgt. Ze is dan 19 jaar. Kort doet ze ook tv-werk. Ze is de eerste en jongste vrouw die het nieuws presenteert.

Een eigen show
Haar eerste talkshow maakt Oprah in Baltimore, People are Talking. Haar talent wordt opgemerkt in Chicago, waar ze wordt gevraagd het ochtendprogramma AM Chicago te presenteren. Het is al snel het best bekeken programma uit de regio. De naam wordt veranderd in The Oprah Winfrey Show.

De wereld lonkt
De show wordt steeds succesvoller. Nadat eerst in heel Amerika de show wordt uitgezonden, volgen nog 113 andere landen. Ook daar groeit de beminnelijke Oprah uit tot een begrip.

Een levende legende
Inmiddels is Oprah de meest invloedrijke vrouw op tv. Ze is rijk en bezit haar eigen maatschappij, die naast haar talkshow, films, televisiedrama’s en video’s produceert.

Daarnaast is ze een zeer gewaardeerd actrice. Ze ontving voor haar rol in The Color Purple van Steven Spielberg een Oscarnominatie.

Sinds april 2000 geeft Oprah haar eigen tijdschrift O: the Oprah Magazine uit. Ook is ze een van de oprichters van het bedrijf Oxygen Media, dat zich met televisie en internet op vrouwen richt. Er zijn twee sites die haar naam dragen: Oprah.com en Oprahgoesonline.com.

Wat vind jij van haar ?
14-06-2010 15:27 Reageren - Bewerken
Geen leden online
Meer
totaal aantal bezoekers online: 10, gasten online: 10, leden online: 0

Reacties:

H_sipan
Re: Oprah Winfrey
I dunno :8
14-06-2010 15:49 Reageren - Quote - Bewerken

Niet gevonden
Sipan is kort en krachtig(H)
14-06-2010 16:27 Reageren - Quote - Bewerken

Niet gevonden
Ze is cool en ze heeft het ver geschopt dus respect.
14-06-2010 18:32 Reageren - Quote - Bewerken

Wrdila
I like her Allottt, en ze inspireert duidelijk veel mensen en daar mag ze heus wel wat voor terug krijgen, dat verdient ze gewoon :)
14-06-2010 19:09 Reageren - Quote - Bewerken

H_sipan
Re: Re: Oprah Winfrey

PRINSESS schreef op 14-06-2010 16:06
Sipan is kort en krachtig(H)

Haha beter toch :p Het kan zijn dat ze een engel is of aan ander kant weer voor geld doet zoals alle anderen beroemdheden wanneer ze geld zien en mee kunnen spelen totaal anders gedragen hun verleden zelf vergeten en mensen om zich heen dus ja ik weet het niet wat ik van haar vindt.
15-06-2010 00:59 Reageren - Quote - Bewerken

Niet gevonden
@Sipan nee klopt, ik geef je wel gelijk.
maar haar verleden is niet echt iets waar ze trots op hoort te zijn, tenminste ik zou niet blij zijn als ik in haar schoenen stond.
Dus ja, mensen moeten het er beste van maken I guess
15-06-2010 01:01 Reageren - Quote - Bewerken

Zhilan
slimme vrouw die erg gedreven is in haar wil. Ze is blijven dromen en heeft haar dromen werkelijkheid kunnen brengen!
05-09-2010 16:27 Reageren - Quote - Bewerken

Niet gevonden
I love oprah. Gwn lekker gekk wijfie
05-09-2010 17:30 Reageren - Quote - Bewerken

xDiilo
Zij is een van mijn grootste voorbeelden, I love her!
05-09-2010 23:34 Reageren - Quote - Bewerken

H_sipan
Wie weet misschien is ze wel heel wat anders :p
06-09-2010 17:36 Reageren - Quote - Bewerken

Niet gevonden
Ik heb het niet zo met feministische vrouwen. En dat ze neger is werkt ook niet in haar voordeel.
07-09-2010 12:42 Reageren - Quote - Bewerken

Masterpiece
Re: Re: Oprah Winfrey

xDiilo schreef op 05-09-2010 23:09
Zij is een van mijn grootste voorbeelden, I love her!

Agree, I love her too..
Jammer dat er nu een einde is gekomen aan de talkshow. It's a pity :(
28-05-2011 17:22 Reageren - Quote - Bewerken

Index
Poll
Registreren
Toto overzicht
Berichtenbalk
V-Chat
Dr.Love
Songteksten

Agenda